Show simple item record

dc.creatorMoreira Mora, Tania Elena
dc.date2009-12-31
dc.date.accessioned2016-05-03T14:33:22Z
dc.date.available2016-05-03T14:33:22Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/505
dc.identifier10.15517/revedu.v33i2.505
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/23187
dc.descriptionThe purpose of this study was to identify the exogenous and endogenous variables associated to the students's academic performance in the Mathematics Secondary Education Test administered to students in Costa Rican public school during 2004. The statistical results of the multilevel model validated the association of some variables that are exogenous to the institution, to the faculty and its relation with the students; as well as the academic historical records and the family context at the endogenous level factors. This study must be considered as an approach to an extremely complex educational phenomenon such as the academic performance in Mathematics.en-US
dc.descriptionEl propósito de este estudio fue identificar las variables exógenas y endógenas asociadas al rendimiento en la prueba de Matemática de Bachillerato en Educación Media, aplicada a los estudiantes de colegios públicos académicos diurnos de la modalidad formal del sistema educativo de Costa Rica, en la convocatoria ordinaria 2004. De acuerdo con los resultados estadísticos del modelo multinivel, se comprobó tanto la asociación de algunas variables exógenas de la institución, del grupo docente y su relación con el estudiantado, así como el historial académico y el contexto familiar en el nivel de los factores endógenos. Este estudio debe considerarse como una aproximación a un fenómeno educativo sumamente complejo como lo es el rendimiento en Matemática.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacutad de Educación, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista Educaciónes-ES
dc.sourceRevista Educación; Vol. 33, Núm. 2 (2009): Revista Educación; 61-80es-ES
dc.sourceRevista Educación - Journal of Education; Vol. 33, Núm. 2 (2009): Revista Educación; 61-80en-US
dc.sourceRevista de Educación; Vol. 33, Núm. 2 (2009): Revista Educación; 61-80pt-PT
dc.source2215-2644
dc.source0379-7082
dc.titleFactores endógenos y exógenos asociados al rendimiento en matemática: un análisis multiniveles-ES
dc.typeartículo científico
dc.coverageCosta Ricaen-US
dc.coverageCosta Ricaes-ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record