Show simple item record

El juego en los niños:un enfoque teórico

dc.creatorMeneses Montero, Maureen
dc.creatorMonge Alvarado, María de los Ángeles
dc.date2011-09-01
dc.date.accessioned2016-05-03T14:34:26Z
dc.date.available2016-05-03T14:34:26Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/3585
dc.identifier10.15517/revedu.v25i2.3585
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/23371
dc.descriptionThe game is an activity as old asman himself, but his concept, and his way of practice varies by culture of peoples. Human beings innately is performed on the product of an enjoyable experience as a result of a compromiseparticular, is a valuable stimulus by which the individual becomes more proficient, insightful, light, clever,particularly strong and cheerful, so defined Lacayo and Coello(1992), where also believe that children learn to grow in a recreational way.The teacher must be aware of the usefulness of the gamein the development of learning, their work is going to be provided in the sense of having class objectives, structured activities not only free speech but of social, emotional and intellectual.The article tries to give an overview of what the game is, its importance for the educator, and game theoriesits proponents, and the classification thereof.This allows teachers to develop a theoretical concept thatsustain activities between the game and itsclass objectives. Converting or giving a senselogical to a child's natural activity and what he is expected to fully develop in the classroom.en-US
dc.descriptionEl juego es una actividad tan antigua como el hombre mismo, aunque su concepto, y su forma de practicarlo varía según la cultura de los pueblos. El ser humano lo realiza en forma innata, producto de una experiencia placentera como resultado de un compromiso enparticular, es un estímulo valioso mediante el cual el individuo se vuelve más hábil, perspicaz, ligero, diestro,fuerte y sobre todo alegre, así lo definen Lacayo y Coello(1992), donde también consideran que los niños aprenden a crecer en una forma recreativa.El docente debe estar consciente de la utilidad del juegoen el desarrollo de aprendizajes, su labor se va a ver facilitada en el sentido de tener objetivos de clase, actividades estructuradas no solo de expresión libre sino de desarrollo social, emocional e intelectual. El artículo pretende dar generalidades de lo que es el juego, su importancia para el educador, teorías del juego ysus propulsores, así como la clasificación de los mismos.Esto permite al docente formular un concepto teórico que sustente las actividades relacionadas entre el juego y susobjetivos de clase. Convirtiendo o dando así un sentidológico a una actividad natural del niño y lo que se espera que él desarrolle integralmente en el aula.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacutad de Educación, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista Educaciónes-ES
dc.sourceRevista Educación; Vol. 25, Núm. 2 (2001): Revista Educación; 113- 124es-ES
dc.sourceRevista Educación - Journal of Education; Vol. 25, Núm. 2 (2001): Revista Educación; 113- 124en-US
dc.sourceRevista de Educación; Vol. 25, Núm. 2 (2001): Revista Educación; 113- 124pt-PT
dc.source2215-2644
dc.source0379-7082
dc.subjectgameen-US
dc.subjectLacayoen-US
dc.subjectCoelloen-US
dc.subjectjuegoes-ES
dc.subjectLacayo y Coelloes-ES
dc.titleGame on children:theoretical approachen-US
dc.titleEl juego en los niños:un enfoque teóricoes-ES
dc.typeartículo científico


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record