Show simple item record

El niño entre cuatro y cinco años: características de su desarrollo socioemocional, psicomotriz y cognitivo linguístico

dc.creatorCerdas Núñez, Jeanneth
dc.creatorPolanco Hernández, Ana
dc.creatorRojas Núñez, Patricia
dc.date2012-11-18
dc.date.accessioned2016-05-03T14:34:48Z
dc.date.available2016-05-03T14:34:48Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/2889
dc.identifier10.15517/revedu.v26i1.2889
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10669/23442
dc.descriptionThis item corresponds to a theoretical profileRich Rican infant whose age ranges fromfour and five years. It includes some of the features of emotional development, psychomotor andcognitive-linguistic of this population.Its purpose is to enrich the Study ProgramMother and Child Cycle proposed by the Ministry ofEducation, providing the teacher servingInteractive Group II infants, basic informationthat allows you to identify the stage of developmentwho are these children so that they can provide an educational process according to their needs and interests.The characterization is defined with the statesinput from various experts in the field of health and education. Which is why the data presented were not subject to any standardization, but are described based on the knowledge and experience of each of the aforementioned professionals. Information is complemented with theoryprovided by the existing literature regarding the development of the child.For presentation purposes, the profile describedis divided into four sections: general characteristics of the physical, emotional area, areapsychomotor and cognitive-linguistic area.en-US
dc.descriptionEste artículo corresponde a un perfil teó-rico del infante costarricense cuya edad oscila entrecuatro y cinco años. Contempla algunas de las características del desarrollo socioemocional, psicomotriz ycognitivo-lingüístico de esta población.Su propósito es enriquecer el Programa de Estudio delCiclo Materno Infantil propuesto por el Ministerio deEducación Pública, brindando al docente que atiendeinfantes del Grupo Interactivo II, información básicaque le permita identificar la etapa del desarrollo enque se encuentran estos niños, de manera que les pueda ofrecer un proceso educativo acorde a sus necesidades e intereses.La caracterización que se expone se definió con elaporte de diversos especialistas en el campo de la salud y la educación. Razón por la cual los datos presentados no estuvieron sujetos a estandarización alguna, sino que se describen con base en el conocimiento y la experiencia de cada uno de los profesionales citados. Se complementa la información con la teoríaque aporta la bibliografía existente con respecto al desarrollo del niño.Para efectos de presentación, el perfil que se describese ha dividido en cuatro apartados: características generales del desarrollo físico, área socioemocional, áreapsicomotriz y área cognitivo-lingüística.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacutad de Educación, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista Educaciónes-ES
dc.sourceRevista Educación; Vol. 26, Núm. 1 (2002): Revista Educación; 169-182es-ES
dc.sourceRevista Educación - Journal of Education; Vol. 26, Núm. 1 (2002): Revista Educación; 169-182en-US
dc.sourceRevista de Educación; Vol. 26, Núm. 1 (2002): Revista Educación; 169-182pt-PT
dc.source2215-2644
dc.source0379-7082
dc.subjectemotional developmenten-US
dc.subjectpsychomotor ycognitivo-linguisticen-US
dc.subjectinfantsen-US
dc.subjectdesarrollo socioemocionales-ES
dc.subjectpsicomotriz ycognitivo-lingüísticoes-ES
dc.subjectinfanteses-ES
dc.titleChild between four and five years: features developing your emotional, psychomotor and cognitive-linguisticen-US
dc.titleEl niño entre cuatro y cinco años: características de su desarrollo socioemocional, psicomotriz y cognitivo linguísticoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record