Show simple item record

dc.creatorPiñeiro Ruiz, Milagro
dc.creatorSaborío Taylor, Silvia
dc.date.accessioned2022-06-14T16:54:19Z
dc.date.available2022-06-14T16:54:19Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/intersedes/article/view/878es_ES
dc.identifier.issn1409-4746
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/86748
dc.description.abstractThe purpose of this article is to describe a project to elaborate and implement an English curriculum for the teachers of third and fourth levels at the Centro Infantil Laboratorio Ermelinda Mora (CILEM) in San Ramón, Alajuela, Costa Rica. In order to determine the type of knowledge that could be expected to be learned during the early stages of approaching a foreign language, the researchers referred to the Multiple Intelligences and Audiolingual Methods, Learning Styles, Learning Strategies, and Listening and Speaking Skills. In addition, the type of research, methodology, data analysis, and conclusions are provided as a tool to guide the reader throughout the research.es_ES
dc.description.abstractEl propósito del presente artículo es describir un proyecto para elaborar e implementar un currículum de inglés para profesores que imparten tercero y cuarto nivel en el Centro Infantil Laboratorio Ermelinda Mora (CILEM) en San Ramón, Alajuela, Costa Rica. Con el propósito de determinar el tipo de conocimiento que se espera pueda ser absorbido durante las primeras etapas de acercamiento a un idioma extranjero, las investigadoras hacen referencia al Método de las Inteligencias Múltiples, al Método Audiolingual, a los Estilos de Aprendizaje, las Estrategias de Aprendizaje y las Destrezas de Habla y Escucha. Además, se incluye el tipo de investigación, metodología, análisis de la información y conclusiones con el propósito de guiar al lector durante la investigación.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Costa Rica/[]/UCR/Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.sourceInter Sedes, 8, pp.75-87.es_ES
dc.subjectCURRICULUMes_ES
dc.subjectinteligencias múltipleses_ES
dc.subjectLISTENINGes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectAPRENDIZAJEes_ES
dc.subjectobservation sheetes_ES
dc.subjectMultiple intelligenceses_ES
dc.subjectAudiolingual methodes_ES
dc.subjectSpeakinges_ES
dc.subjectLESSON PLANSes_ES
dc.subjectPropuesta curriculares_ES
dc.subjectDestrezas de la escuchaes_ES
dc.subjectEstilos de aprendizajees_ES
dc.subjectPlan de lecciónes_ES
dc.subjectInstrumento de evaluaciónes_ES
dc.titleA curricular proposal to implement the English language teaching at the “Centro Infantil Laboratorio Ermelinda Mora”, in students from 3 to 5 years oldes_ES
dc.typeartículo científicoes_ES
dc.description.procedenceUCR::Sedes Regionales::Sede de Occidentees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record