Show simple item record

dc.creatorSmith, Andrew
dc.date2015-12-07
dc.date.accessioned2016-05-03T14:51:44Z
dc.date.available2016-05-03T14:51:44Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/22342
dc.identifier10.15517/rlm.v0i23.22342
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/23802
dc.descriptionThis paper will study some historical issues in the development of adver- tising and Spanglish, how they came to be related and how they are ar- ticulated. The significance of this research lies in the fact that although Spanglish is now a common occurrence in Latin American Spanish, es- pecially in advertising, the dynamics of these two fields has rarely been analyzed. Thus, this study can give us important insights into the ever- changing Spanish language, the role that English plays in these changes, and how advertising capitalizes on language for commercial profit. en-US
dc.descriptionEste artículo estudia algunos acontecimientos históricos en el desarrollo de la publicidad y del Spanglish y cómo estos dos campos se relacionan. La importancia de esta investigación radica en el hecho que aunque el Spanglish es ahora común en el español de Latinoamérica, especialmente en la publicidad, la dinámica de estos dos temas ha sido raramente analizada. Por lo tanto, este estudio nos da una amplia perspectiva de la cambiante lengua española, del papel que el inglés juega en estos cambios, y de cómo la publicidad capitaliza la lengua para lograr ganancias comerciales. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherEscuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationRevista de Lenguas Modernas; Núm. 23
dc.rightsCopyright (c) 2015 Revista de Lenguas Modernases-ES
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 23 (2015)es-ES
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 23 (2015)en-US
dc.source16591933
dc.source10.15517/rlm.v0i23
dc.subjectSpanglishen-US
dc.subjectadvertisingen-US
dc.subjectlanguage as a marketing strategyen-US
dc.subjectthe use of English in marketingen-US
dc.subjectlinguistic strategies of marketingen-US
dc.subjectSpanglishes-ES
dc.subjectpublicidades-ES
dc.subjectla lengua como estrategia de mercadoes-ES
dc.subjectuso del inglés en el lenguaje publicitarioes-ES
dc.subjectestrategias lingüísti- cas de mercadeoes-ES
dc.titleSpanglish in Advertisingen-US
dc.typeartículo científico


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record