2019-10-232019-10-232019https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/escena/article/view/378322215-4906https://hdl.handle.net/10669/79770Este texto se propone realizar un balance de la manera en que ha sido estudiada, entre el 2000 y el 2017, la dramaturgia costarricense escrita por mujeres, un lapso que permite enmarcar la relevancia del papel de la mujer en la producción/construcción de discursividad y de sentido. Donde la escritura teatral nos cuestiona sobre lo contemporáneo y lo femenino de estas construcciones sociales.This text intends to take stock of the way in which the Costa Rican dramaturgy written by women has been studied from 2000 to 2017, a period of time that allows to frame the relevance of the role of women in the production / construction of discourse and sense. Where the theatrical writing questions us about the contemporary and the feminine of these social constructions.esacceso abiertoDramaturgia costarricenseAutoría femeninaTeatro contemporáneoHistoriografíaDramaturgyFemale authorshipContemporary theaterHistoriographyLa dramaturgia costarricense ¿contemporánea? escrita por mujeres: un balance historiográfico del periodo 2000-2017The ¿Contemporary? Costa Rican Dramaturgy Written by Women: a Historiographical Balance of the Period 2000-2017artículo original10.15517/ES.V79I1.37832